Friday, July 13, 2012

Aku Malu.





 aku malu, 
aku seorang Muslim tapi tak solat.

aku malu,
aku seorang Muslim tapi tak mengenal huruf Qur'an

aku malu,
aku seorang Muslim tapi tak menutup aurat.

aku malu, 
aku seorang Muslim tapi sayang manusia melebihi Tuhan.

aku malu, 
aku seorang Muslim tapi kenal artis lebih dari Rasul sendiri

aku malu,
aku seorang Muslim tapi masih mengata mengumpat.

aku malu, 
aku seorang Muslim tapi berhasad dengki sesama umat.

aku malu, 
aku seorang Muslim yang tak ingat esok lusa Tuhan boleh tarik nyawa.

aku malu,
aku seorang Muslim yang dikurniakan nikmat tapi tak kenal erti syukur.

aku malu,
aku seorang Muslim masih mengeluh sana sini sedang Dia
beri nikmat pelbagai.

aku malu,
aku seorang Muslim tapi bangga buat dosa. 

aku malu, 
buat dosa sana sini, lupa Tuhan tapi tak tahu malu masih mahu masuk syurga.


tanya diri sendiri, 
layak kah aku?
 
 



 auch_down

No comments: