Friday, August 17, 2012

Freedom!






Freedom!!
yeah, haruslah freedom perasaan itu. 
bila mana beban sudah dilepaskan dari genggaman
diangkat dari bahu.

banyak perkara yang dah aku lepaskan.
berjaya, success
after lots of trial and error.

tak sangka perasaan itu seindah ini
selepas belajar melepaskan.
sebelum ini nafas serasa berat bertan-tan
kini aku mampu tarik nafas yang dah ringan.
nafas aku dah lose weight. haha

pertama sekali.
exam dah habis.
what do you expect?
for sure, freedom.
from books and notes
assignments and presentation. 

hidup aku kembali normal.
sebelum ni tak normal kah?
dengan yakin aku menjawab, "Tak"
tak aku menjadi diri sendiri.
tak aku dapat buat benda yang disukai.
I wasn't living yet surviving.

sekarang aku boleh menikmati kehidupan.
sketching,
leisure reading, 
watching..movies.
leisure writing.
indahnya kehidupan, 
bila dapat buat perkara yang kita suka.

lagi satu perkara.
kini aku belajar melepaskan.
dulu aku keliru agaknya.
dimainkan perasaan sendiri.
berani sungguh perasaan aku eh!
tapi dengan bantuan-Nya,
yang banyak,
aku berjaya lagi.

dengan bantuanNya, 
aku buat keputusan drastik.
melepaskan demi kebahagiaan yang hakiki.
itu yang aku cari.
berbolak balik perasaan mulanya,
tapi aku nekad.
kini aku pasti.

penat tahu tak.
bawa beban ke sana kemari.
belajarlah melepaskan.
best perasaan itu. 
duniawi tak kemana
di sana yang kekal.

ramble enough.
meniti hari-hari terakhir Ramadhan.
Selamat Hari Raya semua!
 
p/s: I am gonna be strong
      perkataan yang selalu aku guna
      sejak akhir-akhir ini.



auch_down

No comments: