Sunday, October 21, 2012

Sense of Completeness






Hidup di dunia ini seperti 
perjalanan yang terlalu panjang
dan terlalu banyak perhentian sementara 
hingga kadang-kadang terlupa
sebenarnya diri ini nak kemana...
Contengan Jalanan

****

Pernah tak rasa tidak bahagia
walaupun pada dasar harfiahnya
kita punya segala-galanya?

 something hollow inside..

like in maze to find the way out
like a puzzle finding the it's last missing piece.

setiap insan punya keinginan yang serupa
rasa ingin dilengkapi dan melengkapi
sense of completeness.

hidup yang tanpa ada
satu keinginan untuk dicapai adalah
sia-sia.
lifeless life.

aku masih lagi seorang musafir
yang singgah di sana sini
belum punya destinasi yang pasti
untuk aku bermukim.

kadang-kadang terlalu banyak berjalan
aku jadi lupa tujuan asal pengembaraan ini.
pengembaraan mencari Ilahi
perjalanan mencari kesempurnaan hidup.

aku belum lagi sampai ke tahap itu.
tahap dimana kehidupan normal aku saat ini
menjadi tidak lagi normal.
luar biasa.
extraordinary.

dan disaat tahap itu aku capai
aku akan mengerti bahawa
aku sudah mencapai 
kesempurnaan itu.



P/s: Happiness is nothingness without completeness

auch_down

No comments: