Sunday, August 22, 2010

ada apa dengan adab?

Assalamualaikum..

aku pelik juga dengan jiwa aku ni.
kalau tak tulis, sampai berhari-hari
tapi kalau dah start menulis tak boleh nak berhenti.
baru je selesai baca novel online milik kawan
miss Wan Hazimah.
good job! keep it! 
rasa seronok tengok kawan-kawan
yang success di bidang masing-masing. 

lenguh semangat aku minggu ni.
melayan pe'el tenaga pengajar dan kawan
mana tidak nya, kami (aku dan kawan2 grup aku) 
dituduh melakukan plagiarism dalam assignment
Tidak pernah sekali aku menciplak idea sesiapa
tapi kalau kami ditegur secara dengan adab sopan
mungkin masih boleh diterima akal
ayat dia cukup pedas sampai panas telinga
memang bikin jiwa kacau lah! 

pada pendapat aku, dia tak professional
tak guna belajar tinggi-tinggi 
andai tak tahu cara beretika dengan pelajar
tapi aku masih punya rasa hormat
sebab aku belajar adab2 itu ketika masih rebung lagi. 

oklah, takut pula aku kena saman nanti..ehehe
aku twist benda ni kearah yang positif
jadi optimis la.
biasa lah, aku budak baru belajar.
kalau salah dan silap tegurlah ye.
dengan berhemah. 
^___^ \,/



No comments: