Monday, August 9, 2010

mau menulis tapi...

Assalamualaikum..

aku mahu menulis malangnya takda idea lah
tapi tangan ni tergaru-garu tanda gatal
jangan salah paham lah..
gatal mahu menulis lah.. 

aku mahu jadi seorang penulis
yang dapat berkarya bukan semata-mata
kerana wang atau kerana mahu jadi terkenal
tapi aku mahu jadi seorang penulis 
yang segani kerana bakat aku
yang tersanjung kerana karya aku
dapat menghiburkan hati mereka
mereka yang minat lah..
yang tidak itu, boleh undur dua tiga tapak
mundur ke belakang

terlampau ramai sebenarnya
yang berbakat dalam bidang ini
tetapi akan, 
hanya yang bertuah saja 
yang mampu melangkah jauh ke depan
aku mahu..
sangat mahu..
menjadi seperti mereka itu..

mungkin tak boleh kut..
hanya bermimpi disiang 
dan di malam hari je lah..
terima kasih lah
kepada pencipta blog ni ye..
sekurang-kurangnya
di sini aku mampu
aku boleh
menurunkan idea
dan bakatku yang tak seberapa cuma ni..



No comments: