Thursday, June 17, 2010

~sekolahku~

assalamualaikum..
tiba2 ari ni terdetik plak nk citer psal kenangan zaman sekolah dolu2.. ni sebab dengar lagu kumpulan UNIC tu lah.. camni la lirik nyer..

Bertahun lama aku meninggalkan
Laman sekolah yang penuh kenangan
Memori indah mengusik di jiwa
Suka dan duka dalam memburu cita


Masih terbayang kenakalan teman
Usik mengusik bersenda gurauan
Kini setelah kita berjauhan
Semuanya itu menjadi kerinduan


Tetap segar dalam ingatan
Kali pertama berkenalan
Senyuman mesra menyimpulkan
Tali persahabatan


Hingga kini masih ku simpan
Kata semangat buat bekalan
Pesanan guru menyalakan
Obor penyuluh kejayaan


Dan di sinilah tempat ku berlari
Jatuh tersungkur bangun kembali
Biar diranjau onak yang berduri
Semuanya tak ku peduli


Terkadang cinta jadi permainan
Namun di situ ku temu iktibar
Makin ku sedar erti kehidupan
Tak semudah yang difikirkan


Hingga kini masih ku simpan
Kata semangat buat bekalan
Pesanan guru menyalakan
Obor penyuluh kejayaan


Oh sekolaku, kau amat ku rinduTempat bermula ku menimba ilmu
Jasanmu guru mendidik daku
Namamu harum di dalam ingatan
"You're my lovely school, I love you, I miss you" 
  
aku pasti sume org takkan lperkan kenangan kt sekolah dulu kan.. sebab tu la antara kenangan ter-best dlm hidup.. aku igt lgi, mse form 4 n 5 dolu, even stress ngn exam, homework, tpi life tetap chill jer.. mmg enjoy gler lah.. hepi sgt tyme skolah dulu..sume bende wat sme2, blaja sme2, g kantin sme2, bergosip sme2..hahaha..
 klu di igt kembali la, hehe, aku nyer pengalaman mse skolah dolu len sket since aku byk pindah, dari sekolah rendah smpi abes form 5, mmg tak penah lekat dlm satu skolah tu.. tpi jgn pkir len plak, ayah aku kan army officer, so dats why la aku byk pndah.. aku rse cm nk senaraikan la sekolah2 yg pnah aku duduki dolu.. ceh, ayat.. 

sekolah rendah 
  1. Sekolah Rendah Kerajaan Satria Jaya, Kuching Sarawak - darjah satu smpai 3..
  2. Sekolah Rendah Kebangsaan Desa Tun Hussein Onn, Kuala Lumpur- darjah 3 smpai 4..
  3. Sekolah Kebangsaan Panglima Adnan, Port Dickson- darjah 4 smpai 6.. 
sekolah menengah  
  1. Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Sheikh Haji Mohammad Said, Seremban- ting. 1 
  2. Sekolah Menengah Datuk Haji Abdul Samad (SDASA), Port Dickson- ting. 1-2 
  3. Lampeter Comprehensive School, Wales UK- Year 10 n 11 (ting.2-awl ting.4) 
  4. Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Saujana, Port Dickson-ting. 4-5 
tgk bape byk sekolah daa aku pegi, siap leh wat list2 plak..hee~.. dlm byk2 sekolah yg tak leh aku lupe mse kt UK dolu2, tu kenangan pling berharga n terindah.. best kot sekolah kt UK, seronok..bukan sume owg dpt blaja oversea, aku dpt so aku igt smpi mati la.. 
then, yg pling best jugk mse kt BUKIT SAUJANA,
 form 4 n 5.. antara yg terbaek la.. byk gler kenangan aku kt situ wlupon 2 taun je.. kt skolah tu la aku kenal erti persahabatan n also cinta..hekhek.. ape la, g skolah nk blaja.. cikgu2 kt situ pon best2 blake.. 
ape2 pon setiap owg msti ade kenangan msing2, so hargailah yer kawan2 ku sume.. wlupon skrg aku kt UIA
aku still contact ngn dak2 skolah dolu.. thanks SEKOLAHKU yg byk mengajar aku erti kehidupan sebenar..  
                                               ni mse sekolah rendah..aku yg mne satu la ekk..hehe 

                                          gmbr kelas 4 n 5 EINSTEIN..aku yg first skali.. huhu  

                                           me and my best fren, aimi and hajar.. 

gmbr2 ni je yg dpt aku letak, yg len ad tp xsave dlm lappy la plak.. nnt la aku upload.. ape2 pon kenangan ni takkan aku lupekan smpai hujung nyawa aku.....



No comments: