Sunday, October 17, 2010

Doll House Production


Assalamualaikum..

seperti yang telah aku janjikan pada diri sendiri
jika drama sudah habis aku mahu jerit
"merdeka!!!!"
selama dua hari, telah berlangsung 'Drama Performance'
yang amat penting bagi student BENL yang amek subjek drama
pada hari jumaat : 8.00 malam
pada hari sabtu : 9.00 pagi
kenapa dua hari?
kerana ia merangkumi dua section, 1 & 2
aku termasuk dalam section 2, jadi aku punya performance hari sabtu 

last rehearsal memang amat memenatkan,
aku sampai termuntah2 sebab sistem dalam badan 
tidak berjalan dengan lancar.
grup aku punya performance yang pertama, 
jadi awal2 pagi lagi kami bangun bertolak 
ke Experimenta Hall yang boleh tahan lah jauhnya
dengan membawa prop yang boleh tahan besarnya

selepas di mekapkan, kami semua praktis utk terakhir kalinya
sebab masa tu belum ada orang lagi
tiba-tiba kami terpandangkan wajah judge 
yang masuk melalui pintu belakang
apa lagi sangat berdebar2..
setelah ready, dengan lafaz Bismillah
kami pun memulakan drama kami

akhirnya apa yang kami tunggu sampai ke titik penghujungnya
apabila drama kami sudah tamat
memang masa tu rasa lega yang amat.
cepat2 kami kemas2 prop utk bagi laluan kepada grup lain pulak.
memang berbaloi lah usaha kami selama lebih sebulan
bila melihat markah yang tertera pada evaluation sheet.

memang banyak sangat pengalaman sweet dan juga sour
dan banyak juga yang aku belajar dari drama performance ni
lagi satu, ini kira pengalaman paling berharga lah juga 
sebab dapat merasa jadi pelakon..hehe 

ape2 pon layan jelah gambar yang di ambil ni.
gambar masa tengah perform takde, cuma yang ada 
lepas selesai performance.. 

all the casts. the family of doll house production. 

Torvald Helmer, hubby kpd Nora Helmer 


the crook in this play, Mr. Nils Krogstad 
the Helmer's Family.. 
"men" in this play, Krogstad & Helmer
opocot! hehe, bila Dr Rank dan Korgstad posing 
kasih lama bertaut semula.hehe, Christine & Krogstad 
lastly, Nora Helmer, main role a.k.a Aku le tu..hehehe

No comments: