Friday, October 29, 2010

typical I guess...

Assalamualaikum..

ok2, janji dua tiga minit je..
pastu sambung balik..
gian nak menaip ni..
huhu..
before that, i guess maybe "aku" suits me well.
so, goodbye "Ji" 

takde, saje2 je nak cerita tentang tipikal 
orang2 kalau dengar "student UIA" 
aku rasa ramai jugak yang kena nih.
contohnya lah, 
orang : awak belajar ke study lagi?
aku: still blaja lagi.
orang: belajar kat mane tu?
aku: kt UIA. 
orang: owh, bakal ustazah la ni.
aku: erk, tak jugaklah. sbb amek kos English
orang: owh, TESL eh?
aku: erkk (lagi sekali) taklah, Linguistic.
nampak tak, dua jenis tipikal yang berlaku dalam perbualan tersebut.
satu, kalau sebut belajar kat UIA mesti ingat bakal2 ustazah je 
yang belajar kat situ. tapi aku tak blame mereka2 juga sebab
dah namanya Universiti Islam Antarabangsa kan. 
sedikit sebanyak mesti ada juga la ciri2 ke-ustazah-an
kalau takde aku taktau nak cakap apa, sebab setahu aku lah
kat uia ni kena ambil subjek agama seperti Halaqah dan Tilawah. 
tu yang special kot mengenai uia, still terapkan agama dalam subjek
pembelajaran.  ok2, back to the main point, tak semestinya
belajar kat uia ni ustaz or ustazah sebab kat sini still ada course 
 macam architecture, engineering, human science, economic etc 
matlamat uia ialah melahirkan graduan yang bukan saja cemerlang
dalam pelajaran, bahkan islamik. (promote uia..hehe) 

ok next, kalau bercakap ambik course English, 
mesti secara automatik orang akan cakap TESL.
kenapa ye? aku bukanlah student TESL tp BENL
Bachelor of English Language.
takde langsung perkataan education. 
subjek ni, untuk pengetahuan semua, 
specific in English Language, Linguistics and Literature. 
bagi expose sikit course yang tak berape nak fofular ni.

ok2, ni sudah lebih dua tiga minit. 
gottogo.
Aja2 Hwaiting!

No comments: