Monday, July 26, 2010

aku trauma...

Assalamualaikum..

hari ni memang wat aku takut dan trauma.. kenapa? begini kisahnya..

seperti biasa, aku akan bertolak balik ke uia.. so seperti biasa aku bersiap2, kemas barang2, masuk kan dlm box kat motor.. dah tu, aku pon bertolak la..  and then, nak dekat sampai ke Gombak, tiba2 ade roadblock.. polis wat sekatan, tapi tahan motor je..aku pon berhenti la ketepi pas polis tu bagi isyarat. procedure macam slalu, mintak lesen dan tgk roadtax.. ok, sume pas dan ok.. tapi bukan tu yang wat aku trauma, sebab tu perkara biasa je la kan.. pas kena check tu, aku pon teruskan perjalanan balik.. tapi mase tu aku rase macam tak sedap hati je..

memang betullah kalau rase tak sedap hati tu, memang ade benda nak jadi.. on the way ke uia gombak, mesti akan melalui R&R la, kalau sape yg biasa lalu tu taulah kan.. tiba2 ade satu motor ni potong aku. aku wat tak kesah je.. nak dijadikan cerita, (motor tu 2 orang naik) mamat yg membonceng tu pandang aku.. aku pandang la blek. tp wat cam biase jerlah, pandang je pon. then mamat tu bisik2 something kat member yg tgh bawak motor tu, suddenly, die saje slowkan motor dieorang, macam main2 plak, nak kenekan aku.. so, aku pon potong la.. then pecut la.. aku ingat abis kat situ je.. ni yg the most trilling part, dieorang leh kejar aku.. memang takut la aku, manelah tau dieorang nak wat something ker, so aku pon pecut lagi laju.. aku tengok kat side mirror, dieorang still kejar aku.. aduh, ni memang gila.. 

sampai je kat traffic light, lampu merah la pulak, aku hanya mampu berdoa dalam hati supaya lampu tu cepat2 bertukar hijau sebab dieorang still kejar aku.. Alhamdulilah, Allah dengar suara hati aku, beberapa saat kemudian, lampu pon bertukar.. aku pon dengan kelajuan yg maksimum pecut sampai masuk gerbang pintu masuk uia.. mase tu barulah hati aku lega sangat2.. tapi!! rupa2 nye dieorang still follow aku!! ni memang GILA! tp Alhamdulilah sampai kat roundabout tu je barulah dieorang patah balik.. Ya Allah, dalam hati aku tuhan je yang tahu.. menurut firasat aku, dieorang berani masuk sampai dalam kawasan uia sebab ingat aku nak selamatkan diri je. memang aku trauma lepas tu..

abis je kelas untuk ari ni, aku terus call ayah aku, pastu citer lah ape yang telah terjadi.. ayah aku memang terkejut la..terus ayah aku cakap tak payah ulang alik naik motor dah, ayah aku amek je kat uia.. motor tu just guna untuk gi klas.. mase tu memang lega sangat2.. nilah pengalaman yg antara yg terngeri dalam hidup aku.. Syukur ke hadrat Ilahi sebab aku masih lagi selamat.. ALHAMDULILAH!!

2 comments:

zimah said...

bahaya nya azie... next time be extra careful ok? be aware of ur environments.....

JoJo said...

inshaAllah.. yg tu dinamakan malang tak berbau.. tp agak trauma juga lah.. pasni tak tau lg nk balik camner..