Sunday, July 18, 2010

without title....

Assalamualaikum.. 

dah beberape hari tak mengupdate.. sebab agak malas dan takde cerita yg nak dikongsi
bersama. so, malam ni nak update kurang lebih je lah. seperti yang telah maklum, aku pun dah 
pun start kuliah seperti biase. sebab tulah agak busy sket nk update dan menulis. minggu pertama belajar 
dah start kelas dan lesson. dan di minggu pertama sudah menerima assignment(s).. dua tau..
pertama, assignment untuk kelas Reflection on Prophetic History.
tajuk assignment macam senang tapi tak sesenang yang disangka. susah nak cari buku since tajuknya 
agak general lah. assignment kedua untuk subjek Science of Quran. kan aku dah cakap sebelum ni
yang untuk sem ni, aku akan struggle dan tak mau main2 lagi. so, aku dah start cari bahan untuk
kedua-dua assignment nih. kerja nih kena wat secara pairs, so aku dah pilih kawan yang memang 
boleh buat kerja. lagipun kerja dalam group yang ramai agak tidak best. dua orang kira oklah.
 pas cari bahan kena wat outline dulu. aku rasa macam sangat bertuah jugak lah dapat lecturer
yang prihatin. outline itu wajib so kalau kita lari topik, dia akan betulkan. 

next kerja ialah untuk subjek drama. bagi aku subjek ni ok and quite challenging sebab kami, 
group aku wajib berlakon. seriously, acting. aku memang TAK pernah berlakon sebelum nih, 
so cabaran bagi aku lah. mane lah tau ada bakat terpendam ke..hehe. tapi kalau nak dibandingkan 
lakonan dengan nyanyian, aku terarah lebih kepada nyanyian. dulu, aku pernah memasang impian nak 
jadi penyanyi.. hapeda, tapi itu dulu yer..hehe. 
sebelum menjalan kan tugasan yang satu nih, kami haruslah casting terlebih dulu untuk
menentukan watak yang sesuai. drama yang kami pilih ni berbentuk realism, so 
banyak terdapat dalam kehidupan seharian lah.

InshaAllah, aku akan melakukan yang terbaik untuk semester ni. Aja-aja fighting, Ganbatte!!

No comments: