Saturday, July 10, 2010

ok, utk semester ini..

Assalamualaikum..

semalam telah berlakunya sesi Add and drop bagi student2 UIA utk semester 1, 2010/2011.. aku, selaku salah seorang penuntut uia, turut serta menjayakan aktiviti tersebut yang dianggap menyusahkan bagi student uia.. hahaha, macam laporan berita dah.. oklah, back to normal.. seperti yg aku ckp sblum ni, aku telah add and drop dengan jayanya, yg pada aku kurang skit masalahnya berbanding semester lepas.. btw, aku sendri tak bape phm dengan ape yg kiteorg kne wat since aku dah logged in, then kuar la subject yg aku telah pre reg sebelum cuti ari tu. pastu aku telah drop satu sbjet iaitu Arab.. after that, aku pon tak tau nk wat ape sebab sume sbject da ade.. takkan nak add balik kan.. so, aku pon logged out la.. aku sendiri tak bape pasti la.. ni la yg dianggap menyusahkan sebab student uia sendri kne wat jadual sendri.. kok ye pon nk jd len dri yg len, jgn la sampai membebankan student. sampai ade yg takleh nk add subject sbb da full.. so, cne kiteowng nk blaja..
heyy, kiteowg bkn blaja free tau.. yuran sume bayar.. sepatutnya uia kne la serve kiteowg, sebagai student dengan baik..ini tak, nak register Mahallah (hostel) pon kne rebut aritu.. tak pasal2 aku kne tukar bilik dan angkut sume barang2 aku balik.. tak ke menyusahkan.. kire aku ni Alhamdulilah lagi sebab dok dekat, kalau yg dok jauh nun cne plak??
lagi satu yang aku tak puas ati ngan uia ni ialah ketidaksopanan @ kebiadapan kerani2 mereka.. aku penah kne sbb tu aku berani cakap.. since dulu aku penah g department utk student BEN, utk tanye pasal pertukaran kos ke kos TESL, then si kerani tu plak lebih nak sound aku n my frens.. kate kiteowng tak bersyukurlah ape la.. heyy, aku ni jenis yg takleh kne sound atas bende yg kiteowg salah pon tak wat.. kali kedua, mase nk uruskan aku dapat biasiswa dari luar uia, then kene la mintak cop dari pihak uni kan.. just nk cop yg ade lambang uia.. aku pi la kt admission n record tu,, kerani tu wat aku tunggu lama nk tuttt..pastu die cakap takleh cop sebab pegawai takde.. helo, aku just nk cop bkn nk mintk kebenaran nk kuar uia pon.. sampai ayah aku cmpur tangan.. tu pon still taknak bagi.. kedian kami pergi ke finance department, dengan senang hati dieorg bagi cop tu tnpa mintak ape2 penjelasan pon.. then pegawai tu cakap, yg ni tak jumpe die pon takpe, kerani pon leh cop..see?? bengang gak aku berurusan dengan kerani2 uia yg tak ikhlas wat keje tuh..
takpe2, aku cuba terima dengan hati lapang.. semester baru hendak bermula, ingat balik azam aku utk sem nih.. semoga Allah mempermudahkan la bagi aku utk semester baru ni.. Amin..

No comments: